Als Project Manager zorg jij dat de klanten binnen de planning hoogwaardig advies ontvangen!

Als Project Manager ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de projecten die door de consultants worden uitgevoerd. Deze verantwoordelijkheidbegint al aan het begin van het hele proces: bij de acquisitie van nieuwe projecten. Omdat jij verantwoordelijk bent voor de kwaliteit van de projecten, moet jij ervoor zorgen dat de onderzoeksvoorstellen goed zijn. Dit gebeurt in overleg met de klant door middel van verkennende gesprekken samen met de Manager Externe Betrekkingen. 
Wanneer een klant tevreden is over het voorstel, en de groep consultants die aan een project gaan werken is samengesteld door jou en je mede-bestuurders, ben jij als Project Manager verantwoordelijk voor een goede start van het project. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het time management, de kwaliteit van het project, het contact met de teamleiders, het evalueren van het teamproces en (wanneer de situatie er om vraagt) het contact met de klant. Je bent binnen SOLVE een spin in het web: alle aspecten van het operationele gedeelte van de projecten vallen onder jouw verantwoordelijkheid.

Naast de projecten die lopen kun je natuurlijk geheel je eigen invulling geven aan de rest van jouw tijd. Zo wordt er ieder jaar een SOLVE magazine uitgegeven, kun je nieuwe consultancy kaders introduceren binnen SOLVE, en kun je samen met je collega’s uit Amsterdam en Utrecht over alle andere relevante zaken brainstormen.
Primaire taken
  • Het (mee)schrijven aan project proposals voorafgaand aan elk (potentieel) project
  • Het leiden van de kick-off en afsluiting van projecten
  • Het waarborgen van de kwaliteit van geleverd werk door de consultants gedurende het project
  • Het houden van tussen- en eindevaluaties van projecten zowel met de consultants als met de klanten
  • Het ondersteunen en faciliteren van projectteams gedurende het project 
Vereisten
  • Flexibel en pro-actieve houding: Elke week ziet er anders uit. Je dient hier op een pro-actieve manier op in te spelen.
  • Time management: In staat zijn een goede planning per project op te stellen en zorgen dat deze leidend is tijdens de projecten.
  • Communicatieve skills: Met zowel het bestuur, de consultants en de klanten goed kunnen communiceren om ze op één lijn te brengen  
  • Kritisch: Eindverantwoordelijkheid dragen voor een zo hoog mogelijk geleverde kwaliteit van projecten
  • Gestructureerd: In staat het overzicht te bewaren